Legújabb csengőhangok

007 Csengohangok 120x600

Stockphoto blog

Stock fotózással kapcsolatos információk. Aki szeretne fotóival pénzt keresni, az itt megtalálja a számára megfelelő ügynökséget! Nem csak profi fotósoknak van lehetőségük pénzkeresésre! Bárki regisztrálhat és tölthet fel képeket értékesítésre. Jó böngészést, regisztrálást, töltögetést! Bárkinek gondja akad a regisztrációval, szívesen segítünk! Várjuk a te hozzászólásodat, véleményedet és kérdéseidet is. Üdv Maxatee

Póker termékek

Utolsó kommentek

STOP SPAM mozgalom

Stop spam mozgalom!

Címkék

123rf (13) absolutvision (1) adó (1) agency (19) alamy (2) állvány (1) andresr (3) arcurs (2) bankkártya (1) banner (23) bigstockphoto (4) blog (3) bnps (1) business (3) canon (1) canstockphoto (3) credit card (1) crestock (2) csekk (1) digitalstock (1) divat (1) dollár (1) dreamstime (10) dreamstimefotó (1) egészség (1) engedély (1) éület engedély (1) featurepics (5) felszerelés (1) feltöltés (1) fénykép (2) fényképezés (2) fényképezőgép (1) film (1) fizetés (2) fotó (42) fotolia (8) fotósuli (1) fotóügynökség (1) fotózás (25) fotó ügynökség (9) free (2) galéria (1) gallery (1) gettyimages (2) grafika (1) gyűjtemény (4) hunstockphoto (1) image (1) imagecatalog (1) ingyenes (2) iskola (1) istockphoto (12) jogdíjmentes (34) joruba (1) jutalék (1) kép (32) képgaléria (2) keyword (1) kulcsszó (1) luckyoliver (6) mastercard (1) maxatee (2) microstock (15) micro agency (6) modell (1) modell engedély (1) moneybookers (1) nikon (1) objektív (1) objketív (1) online fizetés (1) paypal (3) pénz (8) pénzfogadás (1) pénzkeresés (50) pénzküldés (1) photo (41) photo agency (33) picture (2) portré (1) prostockmaster (1) royalty (34) royaltyfree (2) royalty free (32) shutterstock (15) statisztika (1) stock (41) stockfotó (2) stockphoto (6) stockphotoblog (25) stockphotogallery (5) stockxpert (13) stock fotó (34) stock photo (6) stúdió (1) suli (1) szavazás (2) tanítás (1) ügynökség (38) upload (2) vaku (1) vélemény (1) videó (9) visa (1) werk (2) yuri (3) yuri arcurs (4) zoonar (1) Címkefelhő

Blog érték


My blog is worth $4,516.32.
How much is your blog worth?

2007.10.22. 10:47 Maxatee

Gettyimages gyűjtemény

Gettyimages stock fotókból és videókból álló gyűjtemények.
 






Ajánló
• Milyen felszerelést használsz?
• Ügynökség összefoglaló #2 - Istockphoto - Fotolia
• Ügynökség összefoglaló #1 - Shutterstock - Dreamstime
• Shutterstock royalty free stock photo agency - jogdíjmentes fotóügynökség
• Paypal online fizetési rendszer
• Werkfilm stock fotózásról

30 komment

Címkék: fotó kép videó pénzkeresés photo gyűjtemény stock agency ügynökség stock fotó photo agency jogdíjmentes gettyimages


A bejegyzés trackback címe:

https://stockphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr75201971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hodito 2007.10.23. 14:50:48

Szép gyűjtemény! Gettyimages, ha jól tudom nem microstock, hanem hagyományos ügynökség. Be lehet kerülni ilyen ügynökséghez?

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.23. 15:18:58

mi a különbség a microstock és a hagyományos között?

Vezu 2007.10.23. 20:07:57

Kedves Hodito, mindenhova be lehet kerülni :) Én egy hálózsákban laktam és nem volt saját fényképezőgépem amikor a BMW-nek fotóztam :) tehát semmi sem lehetetlen.
Ha ráteszed az életed, lehet, hogy sikerül.

A Gettyimages-hez nem egyszerű bekerülni. A stockfotóikat olyan stúdiókkal vagy fotósokkal csináltatják, akiknek filmstúdiókkal vetekedő felszereltségük van (tehát ellentétben velünk nem pl. 30D-vel, de nem is 1Ds-sel dolgoznak) és minden munkafolyamatra külön emberük van. (Talán ezen az oldalon is látható hasonló fotózás az egyik kisfilmben.) Magyarország csak a vásárlói körükben szerepel, tehát minimum Angliába kell költöznöd.
Emellett vásárolnak képeket is. Sajtófotókat a világ legjobb sajtófotósaitól (talán, ha jól tévedek, ebben a szegmensben van Magyar, de lehet, hogy ő a BlackStar-nak dolgozik) és portrékat meg tályképeket és egyéb ilyesmit, általában sok díjat nyert emberkéktől.
Tehát fel kell kötni a gatyát :)
Amúgy van egy múzeumuk is (mármint a Getty családnak), ahol a legnagyobb valaha élt fotográfusok képei is megtalálhatók. Tehát van egyfajta minőségigényük :) Nem véletlen, ugyanis a világ egyik leggazdagabb családja (persze, csak ha még nem hordták szét a vagyont az öreg Paul Getty halála után - erről nincs infóm).
Tehát ezekhez kell tartani magát annak, aki ide be akar kerülni.

Talán ezzel azt is megválaszoltam, hogy mi a különbség a klasszikus és a microstock ügynökség között.
Tehát a microstockhoz akárki bekerülhet, ha megüt egy alapvető, elfogadható szintet (technikailag és esztétikailag), valamint a microstock ügynökségek olcsóbban adják a képeket, viszont kizárólag interneten kereskednek. Ellentétben a klasszikus ügynökségekkel, ugyanis nekik jelentős kópiagyüjteményük is van (mint pl. a Getty-nek a múzeum).
A microstocknál igazándiból csak az utalás miatt érdekli őket az ember neve, míg a klasszikus ügynökségeknél fontos, hogy a fotósnak legyen neve is a szakmában, tehát, hogy már letett valamit az asztalra.

Amúgy az iStockphoto a Gettyimages tulajdona (és mellesleg az első microstock ügynökség volt). Egy Bruce Livingstone nevű fickótól vette potom 50 millió dollárért.

Remélem nem hagytam ki semmit :)

Vezu 2007.10.23. 20:12:38

Bocs, elgépeltem, a tájat "j"-vel írják. Kicsit már fáradt vagyok elnézést :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.23. 23:16:47

hát ja, teljesen elrontotta az összképet az elgépelésed...máskor jobban ügyelj az ilyen dolgokra légyszives :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 11:09:40

Akkor egy felmerülhet az a kérdés is, hogy ki számit profi fotósnak? Olyan ez mint a Forma 1 vagy olyan mint a motorverseny?
Motorverseny:ahol a motor annyira nem számit, inkább a versenyző tehetségén van a hangsúly. Leforditva a fotós nyelvre a gép annyira nem számit, hanem inkább a fotós tehetsége vagyis hogy van e szeme a dolgokhoz vagy nincs? És hiába van valakinek D1-es gépe, ha nem "lát" dolgokat.
Forma 1:ahol csakis az autó teljesitménye függ, mert a tehetség állandó. Tehát egy idő után minden fotós egyforma, csak attól lesz valaki profi, hogy nem 400 000-es hanem 4 millós gépe van. Arról nem is beszélve, hogy te irtad, hogy minden munkafolyamatra más ember van,ergo egy profi fotós akkor kevesebbet tud,mint egy amatőr akinek ismernie kell a fotós progik csinját-binját?
Én az útobbira szavazak,ti hogy látjátok ezt a témát?

Vezu 2007.10.24. 12:12:01

Logikai megközelítésből helytálló, amit mondasz.
De mégsem. Egyrészt - hogy a végéről kezdjem - minden profi fotós úgy kezdi, hogy egyedül csinál mindent (attól profi, hogy bárkit le tud ugatni és tud helyettesíteni a stábból), de bizonyos produkcióknál már, egy bizonyos szint felett nem tud egyedül dolgozni, mert egyrészt megőrül, másrészt nem tud annyira odafigyelni a fényképezésre, ha minden szarral neki kell foglalkozni. Én is jobban szeretem, amikor ott van az asszisztens, ha pl. portrét fotózok, mert nem terelem el a modell figyelmét, ha arrébb kell tolni egy lámpát, vagy egy másik objektív kell és ilyesmik. Nem is beszélve a filmcseréről, vagy kártyaletöltésről, sminkelésről, kellékek rendezéséről. Meg ami szintén nem mellékes, hogy ha én cipelem ki a helyszínre mind a "300 tonna" cuccot, akkor az már mond valamit az ügyfélnek :) másrészt fél órát pihentetni kell az embernek a kezét, hogy normálisakat tudjon exponálni és hogy hajszálnyi állításokat is tudjon végezni monjuk egy apró tárgyon.
Ezek persze attól is függenek, hogy milyen költségvetéssel dolgozol és mennyi időd van a munkára.
Ezek persze csak bizonyos - itt gyakrabban előforduló - témáknál igazak. Tehát mondjuk egy háborús riporter, vagy egy tájfényképész teljesen mástól profi és általában egyedül dolgozik.
Technika: itt is igaz egy szintig, amit X-polgártársunk mond, de vannak dolgok, amiket technika nélkül nem lehet megoldani, legalábbis nem versenyképesen. Ha már motorsport példa volt, én is azzal élnék. Valószínű, hogy ha Talmácsit egy 125-ös MZ vel állítanánk rajthoz, nem sok esélye lenne, pedig profi. Megfordítom: mivel profi, tudja, hogy nem állhat rajthoz egy MZ-vel és addig küzdött, amíg rendes - a célnak megfelelő - motort nem kapott.
Tehát nem minden fényképezőgép jó mindenre egy bizonyos szint felett. Hiába van 1Ds-ed is akár L-es objektívekkel, bizonyos tárgyfotóknál, vagy retusmunkáknál már érzed, hogy ebből baj lesz. Ugyanis ezek a formátumok eredetileg riportereknek lettek fejlesztve, ahol bizonyos dolgok nem követelmények. Pl. ezek a gépek erősen zajosodnak, vagy az objektívjeik nincsenek síkra korrigálva és az objektívek felbontása is egy szint után kevésnek tűnik (merthogy az objektíveknek is van ilyen!). Míg egy rendes hátfal nem zajosodik, pláne tárgyfotónál két, vagy három expozíció esetén. (Ez azért fontos, mert a kis formátumok nem egy pixel alatt rögzítik egy pont 3 színét, hanem három egymás mellett lévő pixelből számítják ki, míg a hátfalaknál van lehetőség, hogy színszűrőkkel három fekete-fehér expót készíts, majd azokhoz színinformációt társítva és egymásra rakva - minden pixelen - valós képet kapj)
De ebbe nem megyek bele méylebben, mert holnapig írhatnám :)
Inkább itt van néhány link:

ccd.mcse.hu/ccdalap.html
www.sg.hu/cikkek/49684/digitalis_hatfal_kontra_dslr_valoban_jobb_a_nagyobb

Végül nem ecsetelném a közép és nagyformátumú objektívek fényévnyi előnyeit a kisformátumúakkal szemben, csak annyi, hogy jóval részletgazdagabb, síkrakorrigált, torzításmentes képet adnak.

Persze igaz, hogy hiába költesz 40 milliót szerkezetekre, ha nincs szemed és nincsenek gondolataid (képi kultúrád és műveltséged) és hiába van szemed és vannak jó ötleteid, ha nincs hozzá szerkezeted, akkor korlátozottak lesznek a lehetőségeid az ügyfél- és felhasználási kört tekintve.

Megint könyvet írtam :)
Vajon miért - szinte - csak X-polgártársal irogatunk az utóbbi időben?

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 13:11:04

Egyébként kiváncsi lennék igazi drága gépekre, muti honlapokat, mert a legtöb helyen D1 Mark III-nál jobbat és drágábbat még nem láttam. :(
Mit takar az L-es optika?
Sikra korrigálás azt jelenti,hogy a sarkokban sem torzit a lencse?
Objektiv felbontását,hogy kell elképzelnünk?
Hátfal pontosan mi?Ami a filmes gépekben van?
Az a pixeles dolog érdejes volt a végén,bár nem nagyon értettem. :)
Végülis amiket irtál teljesen megnyugtatott,hogy nem lesz mindenki profi fotós. :) Mert én attól félek/féltem, hogy miután aránylag lementek a gépek árai,bárkiből lehet jó fotós. :) Az meg nem lenne jó...olyan ez,mintha Suzuki áráért lehetne venni Maseratit. Aminek természetesen nem örülnének a Maserati tulajok. Viszont,attól még,hogy megvettük a Maseratit,nem válik belőlünk jó autóversenyző, mert ahhoz még kellene érteni az autó működéséhez, a különböző tunningoláshoz (objektivek,lámpák,szűrők) és a vezetési stilushoz (beállitások,jó szem a témák meglátásához,...). No meg kell hozzá ész is,mert amiket leirtál ide röviden...nos...csak egy szűk kör érti. :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 13:42:35

Most akkor a középformátumú gépek azok,amiknek 2szer nagyobb az érzékelőjük,mint a 35 millis képkocka?Van nagyformátumú gép is?
Mit jelent pontosan a Moire effektus? A lencse vagy a gép összezavarodik a sormintákban?

joruba · http://www.jorubafoto.eu 2007.10.24. 15:27:48

Igen, úgy van ahogy Vezu mondja. Bár azért érdekesek a fokozatok. Minap beszélgettem egy ismert fotóssal, aki előtte Canon MK IIN-el és 5D-vel fotózott. Megrendelte az új IIIN, de hónapok alatt nem akart ideérni, viszont a munka ott toporgott és ideiglenesen kénytleen volt venni egy 30D-t (ami ugye micsoda bődületes ugrás egy kompakt után). Mikor megkérdeztem tőle, hogy milyen a profi DSLR-ek után, ő egy fintor kísértében röviden csak annyit mondott, hogy xar. Képminőségben, dinamikában stb. ui. annyival kevesebbet tud, hogy bizonyos mukákat nem is tud igazán jól megcsinálni vele. Nos, és akkor ehhez képest még a középformátumú hátfalak..

Vezu 2007.10.24. 15:49:29

Próbálok sorba menni:

Igazi gép a Canon meg a Nikon is, csak ők egy bizonyos formátumra álltak rá.

Középformátumú gép:
www.hasselblad.com/ (itt van hátfal is: "Backs")

Nagyformátumú gép:
www.sinar.ch/ (habár azt hiszem ők már középformátumot is gyártanak)
www.argentumcamera.com/

Hátfal:
www.phaseone.com/

Vaku:
www.bron.ch/bc_home_en/index.php


L-es optika: a Canon profi optikái vannak piros L-el és piros csíkkal jelölve. A kedvencem EF 85/1.2 L II USM: www.robgalbraith.com/data/1/rec_imgs/992_canon_30d_front01.jpg
(itt egy 30D-n látható)

Síkra korrigált objektív: nem torzít és az élességi síkja matematikailag párhuzamos a film(szenzor) síkjával, tehát a képmező egész felületén ugyanazt a minőséget és vonalélességet produkálja.

Objektív felbontása: függ az lencsék anyagától (milyen üveg), számától, elhelyezkedésétől. Nem mindegy, hogy egy fénysugár hogyan és mennyire törik meg, szóródik. A szóródás következtében létrejött fénysugarak elkezdenek pattogni az objektív belsejében és ütköznek a képalkotó sugarakkal, lerontva azokat. Tehát csökken az élesség és a kontraszt. Ettől (is) keletkezhet fátyol a képen.
Nem mindegy az sem, hogy mekkora a lencsék felülete. Minél kisebb, annál rosszabb lesz a felbontás. Tehát annál részletszegényebb képet képes rajzolni a filmre(szenzorra). Ezért (is) szarok a kompaktkamerák képei, hiába 9 megapixelesek. Egy kis darab műanyagon keresztül érkezik beléjük a fény :)

A hátfalat a föntebb lévő linkből meg fogod érteni.

A pixeles dolgot nem tudom jobban elmagyarázni, inkább lerajzolni tudnám, de arra itt nincs lehetőség. Próbálj meg rákeresni a neten.

A középformátum aminek a film(érzékelő)felülete nagyobb, mint a 35mm-es kocka, de még nem éri el a 9x12 cm-t. Persze vannak még más formátumok is, mint pl. a panoráma stb... Ennek is utána lehet nézni a neten. Sajna nincs időm neked linket keresni, de van egy csomó oldal, ahonnan megtudhatod.

Moiré (v. moaré): valami olyasmi, amit mondasz. Két rácsozat hatására megjelenő dolog. Leggyakrabban textilek fotózásakor alakulhat ki. Ha egymás mögé teszel mondjuk két szúnyogháló darabot és elforgatod őket, akkor láthatsz moiré hatást.
Erről is rengeteg leírás van a neten.


Kitérnék a jó fotós szóra :)
FOTÓS rengeteg van, talicskával lehet őket gyűjteni. Van azonban egy szép magyar szavunk, ami érzékletesebben fejezi ki, hogy valaki jó "fotós" (a magyar nyelv különben ilyen, érdemes néha elgondolkodni, hogy mit is mondunk tulajdonképpen). Ez a szó a FÉNY-KÉP-ÉSZ :)

Egy két link fényképészekről. Érdemes nézegetni a képeiket, ebből lehet a legtöbbet tanulni:
www.masters-of-photography.com/
www.richardavedon.com/
cybermuse.gallery.ca/cybermuse/search/artist_work_e.jsp?iartistid=2833
andrzejdragan.com/
www.eoloperfido.com/
www.platonphoto.com/
packshotfactory.com/

Ezek persze csak a személyes kedvenceim :)

Vezu 2007.10.24. 15:54:07

Igen igen, kihagytam egy nagyon fontos dolgot. A hátfalak sokszor annyi színinformációt képesek rögzíteni egy ponton, mint a kisformátumok.
Joruba jól mondja, én is hátfalat bérelek (merthogy venni nekem még nem kifizetődő) bizonyos munkákhoz. Van amit nem lehet a Canonnal megcsinálni, pedig van a műteremben 1Ds-is :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 16:57:58

Annyit magyarázz el nekem még a hátfallal kapcsolatban, hogy akkor bizononyos gépeken ez is ugyanúgy cserélhető hátulról (?) ,mint az objektiv előlről?

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 17:31:55

Mi az pl amit nem tudsz megcsinálni az 1D-vel?

Vezu 2007.10.24. 17:45:35

Hát hiába küldtem annyi linket? :) Nem nézted meg őket rendesen?

Na mindegy :)
A közép és nagyformátumok kamerái általában modul rendszerüek, egy-két kivételtől eltekintve. Ez azt jelenti, hogy a középformátumoknál szétszedhető a gép. Objektív, gépváz, magazin v. hátfal, kereső, mattüveg, opcionálisan: markolat, kompendium és egyebek
Nagyformátumoknál majdnem ugyanez, csak az aztán olyan, mint a legó. Nem akarom felsorolni, hogy mi rakható össze belőle.
www.sinar.ch/site/index__gast-e-1321-23-1408-urlvars-rand-29.html
images.digitalcamerainfo.com/images/upload/Image/NEWS%20IMAGES/Sinar-m-modular-system-in-p.gif

akiroom.com/redbook/collection2/fuji055.jpg (ez meg egy kisfilmes kamerát szerelt rá :) )

peakaction.files.wordpress.com/2007/02/jx3r1883_web.jpg

Tehát pl. a Hasselblad olyannyira lego, hogy a divatfotósok egyik kedvenc gépe, emellett ezzel fotóztak a holdon és a második világháborúban a repülögépekről, de használják tárgyfotóra és átalakítható geológusoknak is tudományos felvételek készítéséhez.
A profik ezért használnak ilyen kamerákat, mert lego. Mindent össze tudsz szerelni belőle.

Ezekből már csak érthető. De ha te is szánsz rá (ugyan nem kevés) időt, nem csak én rád :) hogy tüzetesen átnézd a fentebb adott linkeket, akkor kis logikával rá lehet jönni mindenre. Anno én is ezt csináltam.

Antikváriumban vedd meg ezt a könyvet: Dr. Sevcsik - Hefelle: Fényképészet
Ugyan egy darab digitális gép sincs benne, de azóta sem változtak lényegében a gépek, csak nem filmet rakunk bele.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 17:54:08

Nem hiába, mert szépen elmentettem őket. :) És nem, nem néztem meg rendesen,mert angolul volt,most meg valahogy tele van a fejem,hogy angolul olvasgassak. :) De akkor mégis csak jól tippeltem. :) LEGO fényképező gépek. :) ez jutott nekem is az eszembe :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 17:57:32

Akkor az első képen legbaloldalt van a hátfal?ugye?és mi van a porral?a sok szétszedéstől elkerülhetetlen,hogy por kerüljön bele és nem mehetünk mindig légmentesen zárt szobába szkafanderrel,hogy összerakjunk egy gépet.

Vezu 2007.10.24. 18:10:09

:) na akkor rendesen nézegesd ám át, nem kell hozzá masszív angol nyelvtudás. Én sem vagyok perfekt angol :) Különben meg a képeket nézegetve is rengeteg mindenre rá lehet jönni, ha tényleg érdekel a dolog. A tudásért meg kell dolgozni :)

A könyvet ajánlom nagyon, mert ott ezek magyarul vannak leírva, nagyon világosan és azóta csak a formatervezés változott - de van, hogy az sem - meg persze a filmből érzékelő lett, de a lényeg maradt. Ha ezt átolvasod, akkor a mai technika pár órás neten nézelődéssel utolérhető.

A porral meg az van, hogy takarítani kell. Azt csak a kompaktokban nem kell takarítani. Meg porretus. Különben nyugaton a nagy stúdiókban több ajtós zsilip van, meg légkondi, így csökketik a port. Különben meg por a filmen is van. Mondom, ez alól csak a kompaktok a kivétel. Ez van :) Együtt kell élnünk a porral :)
Különben a hátfalakat nem szedegetik le ötpercenként és a középformátumú gépekben általában van egy segédzár a film v. szenzor előtt és az megakadályozza a por és a film bejutását objektívcserénél. A nagyformátumokat meg inkább műteremben használják. Ott meg takarítson az ember és ne rohangásszon, miközben hátfalat cserél :)

Vezu 2007.10.24. 18:14:49

:) Remélem, hogy másnak is tanulságos, amit irogatok és nem csak X-polgártársat tanítom a fototechnikára, nehezen megszerzett tudásommal :)

Habár ez egy stock oldal :)
Ráadásul ennek itt a Gettyimagesről kellene szólnia. Na mindegy, majd Maxatee elküld minket a fenébe, ha baj :)
Kicsit átmentünk fotósuliba :D

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 19:33:50

Könyv cimét leirtam, majd utána nézek a neten.

Még mindig nem árultad el,mi az,amire kevés az 1D. :)

Nem baj,ez is kell. :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 19:39:30

Bár én egyáltalán nem vagyok hive az e-könyveknek, találtam egy számunkra (kezdőknek) hasznos linket. :)

e-book.marcedli.hu/

kavita 2007.10.24. 20:29:23

vezu nagyon hasznosnak tartom hogy írsz, azért is kérdeztem hogy ennyire ráérsz, mert ha igen tarthatnál nekünk tanfolyamot, vagy bevezethetnél a studiófotozás rejtelmeibe is.

Vezu 2007.10.24. 21:22:07

Kedves X-polgártárs neeeeeeeeeeee :)
Elhiheted, hogy nem akarok rosszat azzal a k... könyvel. Ne csak a monitort nézd!
Mellesleg egy könyvet sokkal könnyebb lekapni a polcról, ha valamit nem tudsz, vagy nem jut eszedbe.

Különben meg az is jobb a semminél, ha e-könyvben olvasod, csak olvasd el, különben ciki kérdéseket fogsz feltenni profi fotósoknak :) :)

Az 1D-vel például nagy szarban voltam, amikor egy "öklömnyi" gyöngyel (ami lehelenyit ezüstös zöld volt) díszített, fehéraranyból készült gyűrűt kellett plakátra fotóznom fehér háttéren.
Kevés akkor is, ha Photoshoppal kell összeraknod egy képet több expoból, mondjuk egy pohárból kifröccsenő italt. Elkezded állítgatni és nyakadba zúdul egy csomó zaj. Persze ez csak akkor baj, ha plakát, vagy könyvborító, vagy valami hasonló igényes nyomat lesz belőle.
Tudnék még példákat, de remélem hiszel nekem :)
Különben meg igaz, hogy akkor vegyen az ember nagyobb gépet, ha már hiányát érzi és nem azért mert ezt meg azt olvasta róla.

Kedves Kavita! Köszi :)
Szívesen tartok nektek egy kis továbbképzést, ha gondoljátok és vagytok annyian, hogy megérje ezért egy napra bemenni valamelyik hétvégén a műterembe. Biztos hasznos lenne nekem is :) Kérdésekből tanul az ember és az meg mindegy, hogy én teszem fel magamnak vagy más :)
Szervezd össze az embereket és tőlem mehet.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 21:34:17

Mit neeee???Mondtam,hogy utána fogok nézni..és tessék, már meg is találtam e-formátumban.

a tanfolyam,vagy baráti beszélgetés jól hangzik

összerakni képet...hogy érted?mint egy panoráma képet?vagy ugyanabból a szögből fotózott képek különböző részet egymásba "forrasztani"?

Vezu 2007.10.24. 21:47:16

Örülök, hogy olvasod :)

Szervezzétek meg a beszélgetést, vagy az okítást. De szerintem előbb egy italozás :)

A második variáció. Ugyanarról a dologról több expóra gondoltam, de tulajdonképpen minden komolyabb Photoshopos munkához nagyfelbontású lehetőleg nagy színmélységű kép kell.
Valami ilyesmit csináltam: www.istockphoto.com/file_closeup/object/4448085_green_apple_martini_splash.php?id=4448085
(csak az jobb lett:) )
Ezeket két képből rakják össze. Egyszer a pohár az itallal, egyszer meg fröccsenve és a kettő kerül egybe. Néha van egy harmadik is fröccsenés közbe.
Persze meg lehet fotózni mozgásérzékelővel is, de az drágább, meg nem biztos, hogy a cseppek pont ilyen szépen fognak repkedni, úgyhogy akkor is kell a Photoshop.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.24. 21:54:13

Visszatérve a gyöngyös gyűrűhöz. Nem úgy jöttek le a szinek,ahogy szeretted volna, vagy mi volt a baj?
Ja,italozunk,és ott rögtön meg is mutathatod hogy kell képeket csinálni italról és a kilöttyenésekről. :)

Vezu 2007.10.24. 22:08:32

Ok, majd leviszek a kocsmába egy fél stúdiót nektek :) :) Jól berugunk és kiöntök egy csomó piát :D

A gyűrűnél az volt a baj, hogy mivel domborúak voltak a formák, nagyon finom szín és világossági átmenet volt rajtuk, amitvel nem tudott mit kezdeni a szerkezet. Ilyenkor elkezd töredezni az átmenet és színes sávok alakulnak ki benne. Ezt sajna látnod kéne, így nehéz leírni. A tájképeknél szokott még ilyesmi előfordulni az égbolton. Főleg kompaktal készített naplementéknél. De láthatsz ilyet akkor is, ha egy naplementés jpg-nek rossz minőségőre állítod a tömörítését. Persze a gyűrűnél ez nem volt szemet kiverő, dehát a megrendelő tökéletesnek szeretné látni a milliós értékű ékszerét egy plakáton :) És igaza is van.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.25. 00:29:27

El tudom képzelni,mint amikor egy 64 szines képet nézel és sávos minden.

Europress · http://www.europress.hu 2007.10.30. 12:51:35

Kedves Mindenki! Akár a Getty Images-hez is bekerülhet valaki, ha tényleg nagyon jó minőségű, szép képanyaga van, főleg, ha olyan témakörökben fotóz, amit professzionális felhasználók is megvásárolnak. Gyakorlatilag ami megkülönbözteti a micropayment (microstock) ügynökségektől, hogy professzionális fotósok képeit kínálja professzionális felhasználóknak, minden létező jogi garanciával. Ezért nem elég csak képeket küldeni, nekünk az is fontos, hogy az összes fotóhoz kapcsolódó jogi részlet (modell, szerzői jogok, egyéb kapcsolódó jogok) is rendben legyen. Keressétek a Getty Images magyar képviseletét!

Csaba 2008.10.19. 17:29:30

Orulok, hogy jarnak ide szakemberek, okos dolgokat is lehet olvasni.

Kulon tisztelet Vezunak a turelmes valaszaiert. Barcsak az en tanaraim lettek volna ilyen turelmesek velem. : )